|

Problém

Účel bodu

Odpovědět na otázky:

  • Jaké je Vaše poslání - proč zde jste?
  • Jaký problém či potřebu řešíte?

Obsah

2.1 Poslání

Odpověď na otázku "Proč zde jste?" je klíčová pro celou organizaci. Měli by ji chápat všichni zaměstnanci i externí subjekty, kteří s Vámi přijdou do styku. Proto dříve, než se dostanete k popisu problému, najděte odpověď právě na tuto otázku. Je to sice zdánlivě jednoduchá otázka, avšak často odhalí rozdílné pohnutky/chápání Vašeho projektu.

V budoucnu Vám pomůže udržet pozornost na Vaši hlavní činnost a odprostit se od spousty jiných záležitostí a směrů, které nejsou tak důležité.

Od poslání organizace se odvíjí její hodnoty. Ne nadarmo se říká, že ryba smrdí od hlavy a vrána k vráně sedá. Jaké má organizace poslání, tak vypadá i její vnitřní kultura a takové k sobě přitahuje lidi.

2.2 Problém

Po definování otázky "Proč?" následuje druhá, neméně významná otázka: Jaký problém či potřebu řešíte?

Pokud totiž má někdo problém či potřebu, kterou nemůže uspokojit, tak existuje velká pravděpodobnost, že si koupí Vaše řešení (produkt). Detailně proto popište tento problém! (kdo, kdy, kde, jak, proč, co apod.).

Řešte akutní problém. Poskytujte perfektní službu! Zvyšujte kvalitu života. Budete o krok blíže k úspěchu! Pokud je Vaším cílem podnikat pouze pro zisk, tak neuspějete. Společnosti, které jsou úspěšné, chtějí něco změnit, ne vydělat peníze. Pokud totiž změníte svět a vyřešíte "problém", tak i vyděláte peníze. Ne naopak.

 

Užitečné rady

  • Ptejte se svých spolupracovníků, jak chápou poslání organizace.
  • Většinou se stačí podívat na to, co lidé dělají a umožnit jim to dělat jiným, kvalitnějším způsobem. Tento přístup Vám umožní nabídnout lidem lepší produkt, službu, technologii, než mají jiní.
  • Při definování problému se co nejvíce snažte vcítit do osoby, která tento problém má.
  • Myslete ve velkém. Překážky jsou pouze ve Vaší hlavě. Pokud chcete změnit svět, musíte mít velkou ambici. Odstraňte si slovíčko "NE" ze slovníku. 

Nejčastější chyby

  • Pokud si organizace není vědoma svého poslání (tj. toho, proč zde je), není si ani vědoma, kam dlouhodobě kráčí. Bez směru se nemůže vyvíjet vpřed a má tendenci zaniknout.
  • Pokud řešíte svůj problém "vydělat rychle peníze", přitáhnete k sobě špatné typy zaměstnanců. Neuspějete.

 

<-- PŘEDCHOZÍ KROK     NÁSLEDUJÍCÍ KROK -->

Stáhněte si vzor a vytvořte si vlastní podnikatelský plán

DOC icon
Podnikatelský plán - větší projekty
- VZOR

Potřebujete poradit s Vaším podnikáním?  Hledáte investora?
Napište nám:

Mail
Prozkoumejte všechny naše služby!