|

Úvod

Účel bodu

Představit či shrnout podnikatelský plán na jednu A4.

Obsah

1.1 Elevator pitch

Elevator pitch většinou není součástí Podnikatelského plánu, nicméně je dobré ho mít vždy perfektně připraven. Nikdy nevíte, kdy budete potřebovat v rychlosti představit svůj projekt a zaujmout protistranu. Tímto způsobem i původně elevator pitch vznikl - z potřeby představit myšlenku a zaujmout během cesty výtahem (30 s - 2 min).

Jednoduše a stručně popište, kdo jste, co jste, jaký problém řešíte, jak ho řešíte, v čem spočívá kouzlo řešení popř. jak na tom vyděláte. Na konci se zamyslete, s kým mluvíte a jak ho vtáhnout do spolupráce (jak z ní protistrana může profitovat). Mluvíte s potenciálním zaměstnancem, zákazníkem, partnerem, dodavatelem, investorem? Přizpůsobte závěr.

1.2 Zkrácený podnikatelský plán

Zkrácený podnikatelský plán či executive summary je jedna z nejdůležitějších částí podnikatelského plánu. Lidé, kteří ho čtou (zejména investoři), se zde rozhodnou, zda-li budou číst dále. Pokud nevzbudíte zájem, hra skončí dříve, než vůbec začne a zbytek plánu je pak k ničemu.

Dobrý zkrácený podnikatelský plán je výstižný a poutavý průřez jednotlivých bodů (jejich účelů). Zejména problému, řešení, kouzla, které stojí v pozadí, business modelu.

Obsahově by se měl vejít max na jednu A4. Snažte se zaujmout. Vypracujte ho až na samotný konec.

 

Užitečné rady

  • Z elevator pitche by měla být schopna pochopit projekt i Vaše babička. Dejte si záležet na tom, aby byl srozumitelný a nezabíhejte do technických detailů a složitostí. Ve většině případů ti, kterým myšlenku představujete, nejsou odbornící na danou oblast a nebudou Vám rozumět. Můžete tak promarnit příležitost, která se již nemusí opakovat.
  • Elevator pitch si zkoušejte nanečisto, dokud nebude Váš projev obsahově perfektní a dokud se v něm nebudete cítit jistě.
  • Měl by z Vás být cítít drive, touha něco dokázat, tah na branku. 
  • Nezapomínejte na to, že mnoho osob, kterým se Váš podnikatelský plán dostane do rukou, se nedostane dál než za první stranu. Dejte si proto záležet na obsahu. Prodáváte sami sebe!

Nejčastější chyby

  • Podávejte profesionální výstup již od začátku! Pěkná stylizace, výstižně formulované věty. O úspěchu či neúspěchu rozhoduje mnoho detailů. Charakter člověka mnohdy odhalí již několik prvních stran business plánu.
  • A pro jistotu ještě jednou - nezabíhejte příliš do technických detailů.
  • Nesrozumitelný a nejistý projev. 
  • Amatérsky a naivně zpracovaná plán. 95% plánů, které chodí nám i ostatním investorům je nepoužitelných! (= neudělali jste si ani první domácí úkol a na dlouhé cestě k podnikatelskému úspěchu)

 

<-- ZPĚT     NÁSLEDUJÍCÍ KROK -->

Stáhněte si vzor a vytvořte si vlastní podnikatelský plán

DOC icon
Podnikatelský plán - větší projekty
- VZOR

Potřebujete poradit s Vaším podnikáním?  Hledáte investora?
Napište nám:

Mail
Prozkoumejte všechny naše služby!